rus | eng
Масла LOTOS и TEBOIL, фильтры Baldwin; Масла и фильтры для техники Cummins, Hitachi, Komatsu, Caterpillar Карта сайта
Компания Trans-Oil
О нас

Сотрудники

География

Контакты

Фильтры Baldwin

Масла Translub

Масла Lotos

Лаборатории

Форум

Выбор продукции

Вопрос-ответ

Учебник


Trans-Oil (масла Lotos/Лотос, Teboil, воздушные, топливные, масляные, гидравлические фильтры Baldwin/Балдвин/Балдвин) > вопрос-ответ > Subaru (все модели) - какое масло заливать в двигатель?

ВОПРОС-ОТВЕТ.
Subaru (все модели) - какое масло заливать в двигатель?
... ...вернуться к списку вопросов

Цитирую мануал 2002г.

-----------------------------------------

1.Экономичность двигателя в значительной степени зависит от вязкости масла. Наилучшая экономия бензина достигается при использовании масел с низкой вязкостью. Вместе с тем в жаркую погоду лучше использовать масла с повышенной вязкостью для достижения лучшего смазывания частей двигателя.

2.Рекомендуемая вязкость и марка при вождении в тяжелых условиях:
Класс качества: API SJ или SH. (или SL-прим. oilclub)
Вязкость: SAE 30,40,10w-50,20w-40,20w-50.

3. Общие рекомендации:
API SH,SJ с формулировкой EC II (при отсутствии масла марки SJ или SH допускается использование масла SG) [SG-мы не рекомендуем применять-oilclub).
или G4,G5 по спецификации ССМС.
или А1,А2 либо А3 по спецификации АСЕА.
(WRX, STI и другие турбированные- только АСЕА А3 -oilclub)

Температурный диапазон:

SAE 5w-30 от ниже-30С… до +40С
SAE 10w-30,10w-40 от -20С … до выше +40С

прим.* Предпочтительно SAE 5w-30.

Примечание 1 oilclub: не рекомендуется использовать в турбодвигателях масла вязкости 5w-30 минимально возможного класса из рекомендации, т.е. минеральное 5w-30 класса API SG.

Примечание 2 oilclub:

----------------------------------------------------------

CAUTIОN!
As for the turbo models, SAE 5w-30 is not recommеnded for sustained high speed driving.
----------------------------------------------------------

Цитата из Subaru Impreza Оwner"s manual, стр.10-12,
(с) 1999 FUJI HEAVY INDUSTRIES LTD.

Для турбодвигателей Субару, имеющих износ (и/или с пробегом за 100.000 км), а так же при спортивной езде (с длительными предельными нагрузками, max. оборотами и/или max. скоростью ) не рекомендуется использовать масло вязкости SAE 5w-30.

Пара замечаний, касающихся турбин.

Недопустимо глушить двигатель сразу после работы под нагрузкой. Для снижения температуры подшипника турбины желательно дать поработать двигателю на холостых около 2-4 минут. Из тех же соображений (борьба с закоксовыванием уплотнительных колец подшипника) следует выбирать масла на синтетической основе (полиальфаолефиновые и полиэфирные) с минимальной зольностью и загущенностью, с температурой вспышки от +240C и выше.

Использование присадок к маслам (текст Subaru):

Use of Oil Additives

Subaru of America does not recommend the use of any engine oil additives in any Subaru engine crankcase. Subaru engines are designed to be lubricated with normal petroleum or synthetic-based engine oils in the viscosity and grade indicated in the Owner’s Manual for each specific engine and usage condition.

Subaru has not tested the effectiveness or compatibility of any engine oil additives.

However, the use of such additives does not void warranty coverage. Usage of any additive is at the owner’s discretion. Since Subaru has not tested the compatibility or effectiveness of any such additives, should an engine failure occur that is determined to be caused by the incompatibility or performance of such an additive, the vehicle owner would be be referred to the additive manufacturer to request reimbursement of the cost of the repair.

Insider INFO

Subaru Oil Change Service Information.

When performing an oil change service on Subaru vehicles, don’t confuse the drain plugs and filters located under the vehicle. Subaru models produced over the past several years feature an underengine cover. This cover greatly reduces the accumulation of dirt and grime on the engine and also reduces the overall coefficient of drag of the vehicle. However, it does limit the access to the engine oil drain plug and engine oil filter. Items to remember when performing services on Subaru vehicles:

The engine oil filter is located at the front of the engine.

The engine oil pan and 17 mm oil drain plug are painted black and are located directly under the engine — above the under-engine cover.

The engine oil dipstick is located under the hood, on the front driver’s corner of the engine.

The transmission front differential is bright aluminum with a gold-colored 21 mm drain plug. This housing is bolted directly behind the engine and is filled with GL-5 gear oil.

The differential dipstick is located under the hood near the firewall, on the passenger side of the differential housing.

The transmission pan is black. Its 17 mm drain plug is located on the driver’s side of the pan. The drain plug is normally silver in color, but black drain plugs have also been installed on occasion. The transmission is filled with Dextron II ATF.

1999 and later Subaru vehicles equipped with automatic transmissions have a screw-on filter on the driver’s side of the transmission. Do not confuse this with the engine oil filter. The transmission filter does not require service under normal conditions.

The automatic transmission fluid dipstick is under the hood, on the driver’s side of the car near the firewall.

All three dipsticks have yellow handles for easy identification.

Always confirm proper lubricant levels in each unit after performing any service.




Масляные фильтры | Гидравлические фильтры | Воздушные фильтры | Топливные фильтры | Komatsu

© 2002-2010 Компания Транс Ойл - масла LOTOS и TEBOIL, фильтры Baldwin. Design: 800x600.ru | карта сайта